torsdag 29 september 2011

Rosfrossa....i fotolabbet...

Som jag skrivit så går jag en fotokurs på nätet....på Distansskolan.... där talar vi om komposition och denna vecka handlar det om slutar tider mm så jaghar kollat en del på det oc ISO värde mm och plåtade lite rosor på köksbordet...denna vecka är de vita...
Dessa bilder är behandlade i Picasa som ju är bra kopplad till Blogger och smidigt att använda då... och jag gillar Picasa, men jag har även skaffat Photoshop och även ett par andra program för att göra HDR behandling av foton som man tar med olika exponering och lägger ihop...jag kommer att komma till detta igen vid senare tillfälle...

Idag blev det rosor....visst är det vackert... älskar rosor... de ser nästan ut som sidenblommor lite magiska... visst är det spännande ...


Detta veckoslut skall det bli sommar väder...jag skall en sväng till Stockholm på fredag...en kort visit,men det blir trevligt och 20 graders värme visar ju huvudstaden från sin bästa sida...
Snart är det dags att krypa ner och sova...jag kämpar ju hela tiden med att föröka komma i säng i tid... det är inte lätt...idag vakade jag ut efter en arbets natt och i morgon är det kvällsarbete som gäller...börjar kl 14 med spikmöte...ja vi skall inte kasta spik då utan vi skall spika vårt schema fram till i början av december...

Så får ni ha det gott därute,var rädda om Er och varandra...Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar