söndag 2 oktober 2011

Magiska dimmor...

 Så otroliga scener dök upp på vägen till stan .... jag var bara tvungen att stanna bilen vid vägkanten och fånga dessa fantastiska vyer....
 Så magiskt...innan solen helt trängt igenom och dimmorna lättattar...de utspridda halmbalarna ligger som dekorationer...som en extra prydnad i den underbara naturen....
 Dimman som ligger ganska tät i dalen nedanför berget i bakgrunden har redan flytt från åkrarna på andra sidan vägen...
 Här en bild direkt vid sidan om vägen och där har solen trängt igenom...
 Gården i fjärran är helt omsluten ...nästan trollskt...
 Åter på andra sidan vägen solen har börjat ta plats och ger ett särskilt sidoljus ...man blir lyrisk av att få se och njuta av detta...vilken gåva att kunna se och ta del av denna underbara natur...
 En bild i repris:)
Ytterligare en bild från andra sidan vägen solen bryter igenom..
Så fick jag mina bilder...jag fångade det underbara scenerna ...vilken tur att jag hade min kamera med i bilen... Det är ju ofta så att man får se något när man är ute och åker bil eller ute och går och så har men ingen kamera med sig... man tänker "om jag ändå kunde ta en bild"....
  Igår tog jag även en del bilder på det sista av potatisupptagningen...återkommer till den..
Nu hoppas jag att ni har det gott därute...

2 kommentarer:

  1. Otroligt fina bilder!
    Du kan verkligen fånga skönheten i naturen.
    Ha det gott!
    Kram Kia

    SvaraRadera