måndag 10 oktober 2011

Skärpedjup.....

 Att fotografera och få ett bra skärpedjup ja det är denna veckas uppgift på fotokursen....så det bästa man kan göra är att ha med sig kameran i bilen när man är ute och åker.....kanske dyker det upp något man vill fånga...
 På väg hem från stan i lördags...jag då dök dessa fält upp och halmbalar är snyggt ....som ni sett har jag en förkärlek för dessa..
 Den här bilden med skogen i härliga färger har jag fotat med en bländare f 8....tror jag och jag tycker att det blev ett bra skärpedjup i bilden...
Visst är det roligt att se vad dessa åkrar kan vara vackra...jag blir så glad över att ha möjligheten att få ta del av dessa gåvor... man bjuds av ett skådespel helt gratis...och när det är en växlande molnighet,där solen kikar fram och belyser scenen, så växlar bilden och blir ännu mera levande...
Nu skall jag ta mej ett fotbad,med grönsåpa, också det en njutbart nöje...
Hoppas att ni har det gott därute... och var rädda om er och varandra....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar