onsdag 7 september 2011

En rundvandring på sommarbetet...

Varje dag behöver man tvätta ur vattenkaret och när det fräscha vattnet rinner mer i karet kommer hästarna fram och dricker rejält... kanske dricker de annars också,det är därför jag har en flottör som gör att vattnet fyller på sig efter hand....skönt att slippa bär ut vatten... men man märker att de gillar när det är nykommet vatten...
Det sägs att hästarna ser upp till den som ger den vatten... och även mat...men vattnet har en speciell betydelse för dem....

Så började en granne skjuta med en studsare... skott på skott hela tiden och hästarna börjar bli oroliga...

Ställer sig och lyssnar vaksamma....vad är det som händer...

Alla tre på olika platser från början....sen samlar man sej i en grupp och drar i väg i fullgalopp till en annan del av betet där de inte hör detta skjutande så tydligt....



Så är de samlade lite avvaktande inför vad som ska hända.... men så börjar de att beta lite ...kollar vad jag håller på med....

Millis och Isadora betar och Sugar är vakt.....


Här är de söta små liven i en trevlig formation...
Så är det dags att gå hemåt och göra lite annat  ...fotograferingen i dag har jag gjort med ett filter på linsen... på test... snart skall jag gå en fotokurs och få lära mej mera om att fota med digital systemkamera.
jag har ju gjort det ett tag men har inte haft den kunskap som jag vill ha...så nu när jag bytte kamera så känns det inspirerande....


Jag skall gå en kurs på distans,genom Distansskolan en grundkurs först och sedan får vi se det finns fortsättning också ....så det är ju lockande...
Det är snart dags att ta hem hästarna....de har ätit bra....men det är skönare att ha dem hemma vid....tryggare....

Hejdå ....ses snart..
Dags att snart ge sig iväg till jobbet.....
Ha det gott där ute....Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. De är så vackra och ståtliga dina hästar.
    Ville bara tassa in och önska dig en härlig helg.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  2. Vilka fina hästar ni har. Jag tycker om att titta på dom, men vill inte gärna rida, haha.
    Hoppas ni får en skön helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera