söndag 4 september 2011

Black and White....

Testa gränser...eller bara testa...man behöver ju inte vara antingen eller....eller hur? att fota i svart vitt har sin speciella charm...

det är ju lite känsla av nostalgi...lite som om det var från min barndom...som när man åkte till landet med mamma och pappa i den gamla gröna franska bilen som oftast gick sönder... mamma fick sitta och vrida på en spak för att vindrutetorkarna skulle fungera i regnet som bara öste ner...

Men tittar man nog ser man vindkraftverken som har vuxit upp som svampar ur marken och då inser man att bilderna är från nu... nu mitt i livet ...när vi lever som om allt vore möjligt och gården bara snurrat iväg...hur blir då framtiden när barn och barnbarn tar svartvita foton...vad ser de då...vad döljer sig bakom deras bilder ...vad har då stuckit upp och förändrar bilden...inte vet jag ...jag vet bara att jorden kommer att snurra vidare ....runt ,runt ,runt....

Troligen kommer den gamla fina kyrkan att stå kvar...men kommer det att finnas någon som vill gifta sig där eller döpa sina barn....finns det någon som vill lyssna på prästernas ord...Bibelns ord och att kärleken är störst....tron,hoppet och kärleken och störst av dem är kärleken...dessa ord kommer att bestå.....
Så ha det gott därute...
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Hej!
    Så fina svartvita kort du visar.
    Du skriver så tänkvärt och bra och jag känner igen så mycket i de tankar man har om framtid mm.
    Har förmånen att leva vårt liv på landet också men blir allt lite avis på dina underbara husdjur.
    Ha det gott!
    Kram Kia

    SvaraRadera