fredag 26 augusti 2011

Första gången jag träffade Millis..

Jag hade varit utan hästar ett år drygt.....hade ju flyttat och började ett nytt liv på en annan plats tillsammans med Anders och så efter hand saknade jag hästar så otroligt mycket... i mitt "tidigare liv" hade vi haft hästar,araber och quarter....fått en del föl och haft fullt upp med det helt enkelt.... Det var tomt utan hästar....vi hade hundar men längtan blev stor....däremot var inte min kassa stor att köpa häst för... Jag kollade på Blocket och Hästnet och jag letade varmblod,,,fd. travare ....hade inte haft så mycket med den rasen att göra och många i western världen tytcker ju att varmblod inte är någon riktig häst...men ack så fel de har;)))

Vi kollade en häst uppåt Trollhättan ,det var ju ganska nära ändå...men nej det sa inte klick....så fick jag kontakt med Boel som hade Millis och hon bodde på östkusten Valdermarsvik,hon skickade bilder och så en dag i juli 2005 åkte vi dit... öch där stod denna ljuvliga varelse...och jag föll pladask...

Första gången jag red henne minns jag som i går så lyhörd och mjuk.... det blev bestämt att jga skulle få köpa henne och handpenning betalades...

Det var så hon kom in i mitt liv första gången.... så blev det en härlig tid med Millis men så en blev det så att jag tyckte att jag inte skulle ha hästar ändå och jag sålde Millis tillbaka till Boel och det gick nåt år och så blev det så att Boel skulle sälja av hästarna i allafall en och då köpte jag Millis tillbaka igen....lite rörigt men säkert någon mening med det....nu blir hon här ...denna ljuvliga varelse en gåva at få äga henne.... en förmån... Bilderna är från 2005 härovan
Här är Millis ute på betet nära vattenkaret...ser ju inte ut att finnas något bete,men det gör det och gott hull har hon ju....
Här rider vi en sväng strax efter hon kommit tillbaka till mej
I kväll tränade vi med klickerträning,
alltså en positiv träning med belöning när hon gör det jag ber henne om...faktiskt var alla tre hästarna med ...men i slutet var det Millis och jag ensamma och hon är så duktig....vill verkligen göra bra i från sej... en Pärla är hon
Ha det gott där ute// Kram Maud

1 kommentar:

  1. Hon ser så fin ut Millis. Blir spännande att få följa med dig här också.
    Ha en fin kommande vecka.
    kram Britt

    SvaraRadera